photo-1503525537183-c84679c9147f

Meer meldingen bij klachtenloket kinderopvang

Publicatie:
09 juli 2020

In 2019 heeft het klachtenloket kinderopvang 392 klachten behandeld. Het aantal behandelde klachten steeg met 64 procent ten opzichte van het aantal zaken in 2018. Toen waren het er 239. Ouders, oudercommissies en kinderopvangorganisaties weten de weg naar het klachtenloket steeds beter te vinden. De meeste klachten gingen over contracten (236), gevolgd door veiligheid (93), communicatie (63), kwaliteit (60), financieel (49) en bejegening (22).

Volgens het jaarverslag 2019 gingen 215 klachten over het kinderdagverblijf, 85 over de buitenschoolse opvang, 52 over de gastouderopvang, 18 over de peuterspeelzaal. In 2019 gaf het loket in 5438 telefoongesprekken advies en informatie. Een stijging van 31 procent in vergelijking met een jaar eerder. Het klachtenloket gaf bijna 73.000 unieke bezoekers informatie en advies via de website.

Terug naar de lijst

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding