dan-dimmock-3mt71mkgjq0-unsplash

Medewerking gevraagd voor promotieonderzoek pedagogische kwaliteit kinderopvang

Publicatie:
30 juni 2022

Kinderopvang is een belangrijk middel om het welbevinden en de betrokkenheid van kinderen te verhogen en hun ontwikkeling te stimuleren. Een essentiële voorwaarde is de geboden pedagogische kwaliteit. Kinderopvanghouders zijn verantwoordelijk voor het bieden van goede pedagogische kwaliteit. Het is echter lastig om hier als kinderopvanghouder een gedegen inschatting van te maken.

Om deze reden is in 2015 gestart met het ontwikkelen van een zelfevaluatie-instrument voor de kinderopvang (0-4 én 4-12 jaar) ‘Pedagogische praktijk in Beeld (PiB)’. Nu willen de makers met behulp van input uit de praktijk de PiB gaan verbeteren. Daarvoor vraagt pedagoog Simon Hay in verband met zijn promotieonderzoek ‘Grip op pedagogische kwaliteit in de kinderopvang’ hulp van onder meer bestuurders, toezichthouders en pedagogisch professionals in de kinderopvang. Hay doet onderzoek naar zelfevaluatie in de Nederlandse kinderopvang aan de Leidse universiteit. Deel kunnen nemen:

  • Pedagogisch beleidsmedewerker/pedagoog
  • Pedagogisch coach
  • Manager/bestuurder
  • Pedagogisch medewerker
  • Lid van een oudercommissie
  • Toezichthouder
  • Onderzoeker

Bekendheid met PiB is niet vereist voor deelname, en het invullen van een vragenlijst neemt ongeveer 15 tot 20 minuten in beslag. Hier de links naar de digitale vragenlijsten, één voor kinderopvang van 0-4 jaar en één voor kinderopvang van 4-12 jaar.

Terug naar de lijst

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding